miércoles, 6 de marzo de 2013

De sidres y sidros dicen

Dicen, que na parroquia Valdesoto, hai un castiellu; anque me parez que nun llega a tantu, vamos dexalo en palaciu.
Dicen tamién, que peles caleyes de Lliceñes, que ta na parroquia Valdesoto, cuerre la sidra; anque bien mirao, más que correr la sidra, son los Sidros los que llamen a comedia.
Dicen, que del sieglu XVIII ye’l palaciu del Marqués de Canillejas, enantes palaciu de los Carreño-Solís.
Y tamién dicen, al parecer, qu’hai qu’enfusase na nueche los tiempos, p’atopar l’orixe los Sidros (dellos autores como Constantino Cabal y Fausto Vigíl, califíquenlos como mázcares d’iviernu, arrexuntándolos baxo esta denominación xunto a otres, como los Zamarrones de L.lena, los Bardancos de Casu, los Guirrios de Llaviana, Samartín del Rei Aurelio y Llangreo, los Sidros de Bimenes, Os Reises d’Ibias y el Guirria de Ponga. Esti tipu de mazcaraes, defínenles comu manifestaciones que sirven pa festexar el pasu del iviernu a la primavera, cellebrándose ente la Navidá y l’antroxu)
Dicen, como non, que los meyores Sidros, fueron siempre los de la parroquia Valdesoto y los de pueblos como Lliceñes, La Rasa, La Horria y Areñes.
Dicen qu'en Lliceñes, na parroquia Valdesoto, nel conceyu Siero, los Sidros achiquen sidra a lo lloco.
¿Habralo más guapo?
Y dicen tamién, qu'en Lliceñes, les neñes gasten madreñes pa baillar y que les que nun tienen, toquen la gaita.
Pues va ser que si, que lo hai más guapo.



Da-y les gracies a Nacho Gonzalez pola so cultura toponímica. A Paula, Moki, Delfo, Lluci y tola Asociación pola recuperación de los Sidros y les Comedies "EL CENCERRU", pol gran ratu que mos ficieron pasar. P’aumentar información so los sidros y les comedies, pue accedese a la web http://www.sidrosycomedies.es

No hay comentarios:

Publicar un comentario